28 augusti 2018

Tisdag och tvättdag

Idag är det tvättstugan igen. Tre maskiner är igång, klara om en halvtimma för torkning.
Skönt när all tvätt är klar samtidigt, bara plocka in och vara fri till nästa tvättdag.
Just nu skiner solen. Vädret pendlar mellan regn och sol om dagarna, helt OK för mig.
 
Hörde igår att det byggs boende för barn som har rätt till LSS. Fattar inte hur de tänker? Bättre att
hjälpa de familjer som behöver avlastning i hemmet, än att placera barnen i annat boende. Det måste vara tryggare för barnen att få vara hemma med sin familj,
Det kostar pengar att bygga, hålla personal och skötsel för de boende. Det går inte bara att räkna allt i kronor och ören, det finns annat som betyder mycket mer, som t ex trygghet för hela familjen.
Jag hoppas att detta inte kommer att genomföras !!!!!
 
Ha en fin dag/Marmor
 
 


2 kommentarer:

  1. Nä det låter hemskt att man ska lämna bort sitt barn. Vem skulle vilja göra det..
    Härligt att all tvätt är fixat o tandläkaren också.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får verkligen hoppas att inget parti kommer att stödja detta förslag.
      Alltid skönt när tvättkorgen får vara tom några timmar😉 Idag är det Naprapat besök igen.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...