20 augusti 2018

Visste du detta om tandvården?

För mig var det en alldeles ny information 😯

Idag är det dags för ett nytt besök hos tandläkaren, både för mig och gubben. Jag får ett extra tandbidrag på 600:- från FK p g a muntorrhet som en medicin jag måste äta har som biverkning. Det måste vara ett nytt bidrag, har aldrig hört talas om det tidigare. Det var tandläkaren som upplyste mig om det. Intyget skall behandlande läkare skriva  och sedan skall intyget lämnas till tandläkaren.
Bra att de har sett över tandförsäkringen och öppnat möjligheten till fler tandläkarbesök till reducerat pris.
 
 photo 45fgnmjf.gif
Nu är det gråmulet och lite regn har det kommit. Jag klagar inte, tycker det är skönt ute just nu. Det är bra för landets bönder och för alla djur, som kanske får lite mer att äta.

Bra för svampen med lite regn så alla svampälskare kan få plocka sina favoriter.
 
 photo toadstoolgrap10.gif
 
Ha en fin dag!
Vi hörs igen/Marmor
 
 

2 kommentarer:

  1. Nä det där bidraget hos tandläkaren har jag inte hört. Det är bra med lite extra. Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behövs lite extra när man behöver besöka tandläkaren oftare p g a medicinen påverkar tänder och tandkött.
      Ha det så fint!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...