17 september 2019

Hur kan detta fortsätta med dagens teknik?

Att mediciner som läkare skriver ut, inte finns på våra Apotek? Jag tycker detta är skrämmande!

Det är inte första gången det händer mig eller maken. Det har varit stora rubriker i tidningar att folk inte fått sin medicin.. Apoteken kan inte säga när medicinen kommer in igen eller om den kommer att finnas kvar. Den uppgiften fick jag senast när jag skulle byta och prova en annan medicin. Enligt Apoteket finns den ingen leverantör på just den medicinen😮
Jag tycker att det är väldigt bedrövligt att läkarna inte blir informerade när medicinerna tar slut eller eventuellt utgår. Det går ju elektroniska recept från dr. till Apotek.
 Med dagens teknik borde det komma upp en information till dr. från Apoteket att det preparatet finns ej, är restnoterat vet inte när eller om det kommer in igen.  Då dr. har möjlighet att byta till ett annat preparat innan patienten lämnar mottagningen.
Detta år har det varit så många mediciner som har restnoterats👎 Många kan inte byta ut till annan medicin p g a olika anledningar. då kan det faktisk bli så att personen blir utan sin medicin  och måste få tag i dr. för att få ett nytt recept med preparat som fungera för personen.
Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Ja kan bara hålla med, det har blivit helgalet att man inte får sina mediciner. Sen att apoteket inte vet nånting heller när det kommer in o.s.v...
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt att informationen inte når fram till beslutsfattarna. Eller så har det gjort det men ingen åtgärdar det.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...