9 september 2019

Nya vecka som började något fel.

Det är inte ofta som jag sätter mobilen på väckning. Men idag fick den ringa 06.00. Fika i lugn och ro, är ett måste innan mitt inbokade läkarbesök. Min husläkare har flyttat till Ersta sjh. Det har blivit lite längre från port till port. Ta bilen går inte, finns inga P-platser. Så det blev en promenad för gubben och en resa på scootern för mig.
 När vi kom till receptionen och jag visade mitt leg, fick jag höra att jag kom 1 timma försent😮 Nej, jag har en bokad tid nu kl. 09.00. Du är inbokad 08.00. Då har den person som skötte inbokning skrivit fel. Om jag fått besked om provtagning, skulle jag infinna mig före inbokat besök 09.00. alltså kl. 08.00. Hade tur fick träffa min husläkare ändå trots detta misstag. Nu skall jag säga till varje gång att jag vill ha en bekräftelse på SMS. Ersta har tydligen som rutin att man skall säga till själv om SMS bekräftelse.
 Igår hämtade dottern och mågen hem 🐶Morris. Det har gått så bra, han är så mysig och snäll och har trivts bra. Fast han är liten, så vaktar han. Det blev lite skällande då han hörde andra ljud än våra😉

2 kommentarer:

  1. Vilken tur du fick träffa läkaren ändå. Att det blev så struligt med tiden var tråkigt.
    Det är bra man får påminnelse med sms.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var tur att jag fick komma in ändå. Jag hade väntat på det läkarbesöket jättelänge.
      Ha de inte en tanke på att säga till om påminnelse själv, är van vid att de bara kommer.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...