24 september 2019

Sänkt temperatur och bort med varm kvällsmat.

Hoppas det jag läste på paddan i morse inte genomförs. 
Motala kommun behöver spara pengar och det blir stadens äldreboende som får lida. Kommunen har beslutat att dra ner temperaturerna, och det talas även om att dra in den uppvärmda kvällsmaten, för att spara på elkostnaden..
Det är bedrövligt! Den låga nivån på service hoppas jag ingen skall uppleva. Det måste finnas annat  kommunen  kan spara in pengar på än värme och varm kvällsmat för pensionärerna. Det är en väldig skillnad på 23 grader varmt som pensionärer behöver till 20 grader som kommunen beslutat om.
Äldre personer behöver 23 grader då de är mest stillasittande. Sänkning till 20 grader, då kommer de äldre sitta och frysa. Kan inte tro att någon vill ha det så för våra äldre, utan låt alla äldre ha det bra på sitt boende.
Det pratas mycket om att de äldre skall ha det bra då de har byggt upp vårt samhälle. Men det jag läst tycker jag nog är tvärtom. 
Lite feltänk är mänskligt ibland. Gör om och gör rätt, så brukar det bli bra!

2 kommentarer:

  1. Det är inte riktigt klokt att man ska spara på viset. Låta äldre människor ta en sån smäll är så fel som det bara kan bli. Uselt och jag hoppas dom inte genomför en sån sak.
    Ha en fin dag . Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas att det finns någon som sätter ner foten och sätter stopp för sådana här beslut.
      Ha det så bra!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...