20 september 2019

Tillbaka igen efter några dagar uppehåll.

Hejsan!
Nu var det några dagar sedan jag skrev i bloggen. Vi har haft tvättdag och städdag i veckan, samtidigt som jag inte känt mig OK. 
Verkar som en förkylning ligger och väntar på att få komma ut ur kroppen.  Har känt mig ovanligt trött om dagarna. Jag tog i alla fall en tur till Ringen i onsdag trots tröttheten och blåsten ute. Skulle handla lite på Åhlén och Kjell o Kompani. Det var kallt att köra Skotten trots att jag klätt på mig mer kläder än vanligt.
 Fårskinnen jag köpt är mysiga och varma. Ett av dem finns nu på Skotten, täcker både sittyta och ryggyta, skinnet värmde gott. Hade behövt en kofta under jackan för det blev lite kallt om armarna efter en stund. Blev ett varv inne i Ringen, värmde mig innan skotten vände hem igen. 
Gårdagen blev en slappardag, det behöver vi alla ibland. Jag fixade Våfflor med sylt och vispad grädde till lunch, blev uppskattat. Till middag blev det färska stora Tortellini med kantarellfyllning i gorgonzolasås, mums👌
Vid dagens morgonfikat ringde det på dörren, det är inte vanligt vid den tiden på morgonen. Det var en av sönerna som hade vägarna förbi. och ville ha fika. Det blev en trevlig morgonstund tillsammans. En tur till affären blir det snart, behöver handla inför helgen. I morgon kommer dottern och Morris vid lunchtid. Jag och dottern skall gå på Bondens marknad och Morris skall vara med gubben under tiden vi handlar. 

2 kommentarer:

  1. Jobbigt att känna sig krasslig, jag var också ur form ett tag men inget bröt ut ordentligt. Så man går runt o är halvhängig.
    Trevligt med morgonbesök som kom överraskande ;)
    Hoppas ni hittar nåt gott på bondens imorgon.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
  2. Dottern och jag brukar ta minst 1 lördag och vandra runt på Bonden och gotta oss😉 Det är ett poppis ställe för många, så det tar lite tid vid stånden. Grönsaksstånden har värsta köerna. Trevligt när de kommer och tar en fika, tiden spelar ingen roll.
    Ha en fin dag
    Kram❤

    SvaraRadera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...