1 december 2019

1::a Advent idag!

 
Nu är det julmånad och jag har inte hunnit köpt några julklappar. Lite sen i år men det hinns nog med ändå.
Doris och farfar är på morgonpromenad. Ingen snö här på söder, men minusgrader har vi. Skönt så länge vägar och trottoarer är framkomliga. Läste att de skall spara på snöröjningen i år. Vi som blivit lovade en plogad och fin vinter här på söder efter fler bedrövliga vintrar. Får hoppas det blir som de lovat så jag kommer fram med Skotten.

15.37
Nu är adventsljusstakarna på plats och lyser upp så fint i höstmörkret.

2 kommentarer:

  1. Dom får ploga! Här har vi snö, och så isigt och knöggligt så det blir halt även med icebugs !
    Härligt med Doris hos er förstår jag!
    Ingen julklapp köpt här, JO ett curatäcke till min mamma! ,-))
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De måste ploga i vinter annars blir det inte så roligt. Bra att din mamma mår bra, konstigt läkarbesök ni var på tidigare. Curatäcke är visst årets julklapp.
      Ha det så fint!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...