29 december 2019

En vanlig söndag!

Hejsan!
Igår kväll kom det lite snö, blev ett tunt lager på trottoaren och gatan. Det har de varit minusgrader på dagen, därför blev den lilla snön kvar. Sakta smälte snön bort, det hade blivit plusgrader igen.
Plus 4 har vi nu och varmare skall det bli- I morgon har de lovat uppåt plus 9 grader.
 Jag tycker det känns skönt att helgerna snart är över och jag får vardagsrutinerna tillbaka. 
Igår delade jag min skinka och frös in halva delen. Läste på medföljande information att skinkan håller sig en vecka i kylen på + 5 grader efter det man brutit skinkans förpackningen, på en färdigkokt Scanskinka.
Nu har Semlorna kommit, kanske det blir en lyxsemla från Gunnarssons till dagens eftermiddagsfikat.
I en sådan här barnvagn har jag kört en av mina min kusiner, mormor hade sparat vagnen. Min mamma, mostrar och morbröder har legat i den, och säkert någon före dem.Vagnen var från 1800-talet.  Hittade denna på nätet och lånade den till inlägget.
Den hade inte denna rosa färg. Den hade beige sufflett och inte klädd inuti
 

2 kommentarer:

  1. Jo det är skönt att komma in i sina rutiner snart.
    Det blir alltid lite snurrigt med alla helger. Ligger som efter med allt.
    Det var allt en tjusig barnvagn ;)
    Hoppas du fick en semla.
    Ha en fin dag o Gott nytt år ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt när det är helg, men den får inte bli för lång. Alla rutiner blir rubbade. För de som jobbar kan jag förstå att helger är välkomna och gärna långa😉 det var en fin barnvagn, bara lite svår att köra med de stora järnhjulen.
      Ha en fin dag!
      Gott Nytt År till er alla❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...