28 december 2019

Kall morgon i stan


  
Ingen snö, men kallt när jag vaknade. Det var minus 7 grader, nu är det - 1 grad. Ser framemot måndag då de lovar + 9 grader. Då blir det en tur med " skotten" igen. Gubben är näst intill frisk från flunsan nu, den var seg. Får hoppas jag slipper flunsan, kan inte ta vaccinationssprutor.
Idag blir det många timmars skidsport på TV. Skönt att kunna slappa ett tag framför den.
Idag blir det Biff stroganoff med ris och sallad, skönt med ett uppehåll med julmaten😉
Marmor

4 kommentarer:

  1. Samma temperatur här nere i Småland, men så härligt att få se en vacker soluppgång, vilket inte synts till här på evigheter. Visserligen är luften klar och det går att djupandas men håller med om att det nu gärna får bli varmare igen, bara vi slipper diset. Ha det fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du fått se soluppgången. det saknar jag från landet. I stan ser jag det inte förrän den kommit upp en bit. Får hoppas att det blir varmare som de sagt.
      Ha en fin kväll:

      Radera
  2. Vad skönt att gubben börjar bli bättre.
    Har du klarat dig?
    Tycker det är många som är halvrisiga nu.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gubben är liter piggare, men har en hemsk hosta nu. Jag har inte fått något ännu, hoppas jag klarar mig. Det är många som inte känner sig så pigga nu. Det går kräksjukan också.
      Ha en trevlig dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...