9 december 2019

Maja tvål, minns ni den?

Någon som minns dessa tvålar, som var populära under 50 -60 -70 och 80-talet ?
Jag har letat på nätet var jag kan köpa tvålarna, men har inte lyckats något bra. Dessa tvålar har jag fått ifrån Spanien där de tillverkas. Är det någon som känner till var tvålarna finns att köpa, gärna i Stockholm, skriv gärna en not i bloggen. 
Idag har vi halvskapligt väger och + 7 grader. Skall ta mig en tur med skotern och fixa lite julklappar.

Ha en trevlig dag!
Marmor

6 kommentarer:

  1. Härlig bukett du fick ,-)
    Nu har jag en dunderförkylning.
    Vädret är verkligen hit o dig, just nu snö och kallt.
    De där tvålarna känner jag inte igen, hoppas du får napp så du hittar dom!
    Ha det fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Rosorna är fortfarande vackra👌 Det är verkligen förkylningstider nu. Hela hösten har varit grå och trist. Vinter idag och varmare väder är på väg in . Konstigt väder, håller med dig! Jag har fått så många tips var jag kan skicka efter tvålarna. De tvålar jag har nu har ett barnbarn köpt i Spanien. Ena sonen har köpt sig ett sommarhus i Spanien.
    Ha det så fin och krya på dig!
    Kram❤

    SvaraRadera
  3. Jo jag minns dom tvålarna, brukade köpa såna i julklapp till farmor:)
    Jasså dom finns inte att hitta nånstans? Ska kolla runt lite om jag skulle se.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvålarna luktar så gott, de finns på nätet Lyko.se. Fick tips på FB om var de fanns. Många som skriver att deras farmor och mormor använt eller använder tvålen😉
      Ha en fin kväll!
      Kram ❤

      Radera
  4. Skulle precis skriva att dom finns på Lyko;)
    Har ni inte en butik där du kan gå in?
    Kanske lättare att beställa. Så bra att du hittade iaf.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kollat nu att det finns affärer i stan. Tack för upplysningen, trodde bara de fanns på nätet.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...