18 december 2019

En vanlig onsdag som blev lite annorlunda.


Bråda dagar för både mig och tomten.
Vi, jag och gubben hade bestämt att ta en handlingsrunda när tvätten blev klar. Igår fick jag information på mobilen att det skulle bli + 7 grader som idag, så det lät lovande. Men tyvärr började dagen med regn som sedan övergick i snö. Nu är det bara att trotsa vädret, behöver handla  och en del inför julen.
Det blev en tur ut på stan. Nu har jag handlat hem en del  till jul.  Köpte färdigkokt skinka som bara behöver grilljeras, kändes bekvämt. Bra pris på Ansjovisen. köpte några burkar till Janssons och några blandade sillburkar.
Det blev fart på måleriet när vi kom tillbaka från shoppingrundan. Fick besked på mobilen att de levererar min nya säng på fredag😮 Hade tidigare fått leveransbesked v 3. Har köpt en höj och sänkbar säng . Haft en tidigare i många år. När den gjort sitt, köpte jag en 105 x 200 säng på Kungsängen med 25 år garanti, som jag nu kommer att sälja. I morgon kommer Doris, hon kommer säkert undra vad vi gjort sedan hon var här sist. Skall bli mysigt att få några nospussar igen-
Gubben har målat klart byrån, den kan nog flyttas i morgon.

2 kommentarer:

  1. Det blev en betydligt snabbare leverans på sängen. Förstår att det blev brådis då;)
    Ha en fin dag.Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte roligt när det blir stressigt. Roligare när det går att plocka undan samtidigt. Nu är nya sängen på plats och den andra skall jag lägga ut en annons på.
      Ha en fin kväll!
      Kram♥️

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...