11 december 2019

Nu är det verkligen väderblandning🤔

Tror inte det är bara jag som undrar om det skall bli en vit jul eller en förlängning på höstruskvädret.
I går hade vi minusgrader och idag plusgrader och regn.
Nu har jag äntligen handlat några julklappar och en uppsättning för 2020 till min almanacka. Annars så rycker jag inte det händer så speciellt mycket mer än att sköta städ och matlagning. Våra städdagar med Rut under december stämde inte in med helgdagarna, så det blev en förskjutning i schemat, men nästa vecka blir det städning igen😉
Om två dagar är det Lucia som brukar firas med Lussekatter och Pepparkakor. 

Under fliken Julbordet på startsidan finns recepttips på Fyllda lussesemlor, kanske något att testa och göra om Lussekatter till semlor istället.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgScXCqPY2PUl7r9ytbktVJcBuj9ZqQINUVF4k5z7ymUxmKKtXj4e2DXuBDFPF5Y_h398Ic7cfJn6Sa8IJdiAGdRaUcxtjTKWx_ZxKX8aXKobab3qzbV96jrHmbcTwmhlX3puiy6gegNlQ/s320/I3449156W173H360V.gif 

Ha en trevlig dag!
Marmor

2 kommentarer:

  1. Vädret är omväxlande. Idag har vi ishalka o jag kommer ingenstans idag.
    Härligt att du fått undan lite julklappsköp.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag så i din blogg att även ni har väderomväxling. Jag skall fixa lite mer julklappar i nästa vecka. I morgon kommer Morris och skall vara här till söndag. Blir full fart i huset igen😉
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...