9 februari 2020

Acai Ready to Eat!

I fredags köpte jag Acai Bowl och Paulins Granola efter att fått smaka i affären. Bägge sorterna  är utan socker, och smakar väldigt gott tillsammans👌
Acai har jag aldrig hört talas om tidigare. Nu har jag och gubben " bakat in detta i vår frukost "👏
Varför skall man äta acai egentligen?
- Acai innehåller 10 gånger mer antioxidanter än blåbär
- 30 gånger mer antioxidanter än rödvin
- Väldigt rik på fibrer
-27 olika vitaminer och mineraler, såsom t.e.x. vitamin A och E, mineralerna kalium, kalcium
och järn
- Nyttiga omegafetter
- Inget socker ( inte ens fruktsocker )
Inte nog med detta
Acai bidrar till Amazonas hållbarhet och hjälper Amazonas att överleva. Av lokalinvånarna själva kallas acai " den goda kraften " som bidrar till hållbarheten av Amazonas regnskog!
Det går att läsa mer om Acai på Macacos och få fler recept. macacos.se eller @macacosacal på instagram.

4 kommentarer:

  1. Låter nyttigt! Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Både nyttigt och gott! Kan behövas efter denna jobbiga flunsa.
    Ha en fin dag!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Acai är inget jag hört om tidigare, blir att kolla i hyllorna i affären om det finns där. Både nyttigt och bidra till Amazonas! Måste ju testas så tack för tipset. Ha de så bra /Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade det på ICA. På nätet finns det fler ställen som säljer Acai. Lycka till!
      Ha det så bra/Kerstin

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...