22 februari 2020

Det skiftar fort


Rain Graphics Hejsan och trevlig förmiddag!
Vädret skiftar fort. Igår var det vårväder sol och plus 8 grader. Idag är det grått och regnigt, men fortfarande skaplig med plusgrader, just nu 6. Snart blir det 8 med solinslag någon timma sedan regn igen. Skall ta en dag inomhus och fixa Kålpudding och eventuellt en Janssons frestelse. Jag tycker det är bra, skönt, att förbereda mat som bara behövs värma. Bägge rätterna går bra att frysa in👏
==========
Jag tycker det är otäckt med coronaviruset. Det kommer olika uppgifter nästa varje dag om spridningsrisken. Det senaste jag läste idag var att de vet inte hur lång inkubationstiden är. Finns misstankar att personer kan smitta andra för att de är bärare på coronaviruset men vet inte om det. Då de inte själva blivit sjuka. Det vore hemskt om det verkligen är så som de misstänker.

4 kommentarer:

  1. Igår var det inte roligt ute. Idag söndag skiner solen, men det blåser för mycket. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt med denna blåst. I natt hörde jag hur det blåste. måste varit många sekundmeter. Det gäller att hitta lä om det skall kännas skönt i solen.
      Ha det så fint!
      Kramen

      Radera
  2. Test för kommentar...har varit och är strul att kunna lämna kommentarer i din blogg...kram

    SvaraRadera
  3. Det har kommit efter sista uppdatering av Windows 10. Jag skrev i din blogg att jag inte fick impuls när du lagt in ett inlägg. Skall testa idag om det fortfarande finns kvar.
    Kram❤

    SvaraRadera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...