13 februari 2020

Gårdagen och dagen

 
I onsdag har jag ett tidigt besök inbokat till min läkare redan 8.45. Det var att stiga upp 6-tiden för kaffe ett måste på morgonen.  Det blev lite jobbigt både hemma och när jag kom fram till dr. Min artros gör sig verkligen påmind just nu. Fick OK-stämpel av dr. Sedan var det dags att lämna lite blodprover. Det går sällan bra då jag är svårstucken. 
Kärlen går sönder eller så gömmer de sig så senorna kommer fram, då är det bara att börja om igen. Igår blev det bara 3 försök med baby nål och 2 personer som testade innan mängden blod i rören räckte.
När vi kom hem. blev det genast mycket trevligare. Vi fick fikabesök av barnbarn med pojkvän. Det är så trevligt när de kommer och vill  " hänger " med oss.
När jag vaknade i morse, så var det första natten sedan jag fick flunsan, som jag bara vaknat 1 gång! Det måste betyda stt jag är friska nu 👏 
Flera timmar idag har jag letat efter stötvågsbehandling för min benmuskel. Det är fulltecknat på de ställen som svarat i telefon. Många tipsar, leta själv på 1177, där kan man också boka tid. Jag vill kunna ringa och få svar på ev. frågor. En del fysiologer är anslutna till landstinget då gäller högkostnadsskyddet. det gäller att välja rätt behandlingsställe.

2 kommentarer:

  1. Oj är du så svårstucken. Då kan dom få hålla på ett tag.
    Jo man vill kunna ringa o få svar direkt. Men det har ju blivit så svårt nu. Det finns inga telefontider o än det ena o andra.
    Man får sitta fastklistrad vid telefonen.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt att vara svårstucken. Det kan bli många fula blåmärken efteråt. Jag tycker det är så opersonligt att boka på nätet och inte veta något om företaget eller vem man skall träffa.
    Ha en mysig Alla hjärtans dag/Kram♥️

    SvaraRadera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...