26 februari 2020

Tisdag och onsdag

Igår tisdag blev det ett besök i Ringen vid Skanstull på Södermalm. Det finns en stor Akademibokhandel inne i Ringen, lättare att komma in med Skotten. Finns en Akademibokhandel i Skrapan som ligger närmare min bostad, men tyvärr så är deras hiss för liten för min " Skotte ". Konstigt att de inte har större hissar, så även de som behöver hjälpmedel kan åka hiss. Nu får Ringens Centrum fler besökare då det går bra att komma fram över allt.
Även Kjell & Co hade jag tänk besöka, de ligger vägg i vägg med bokhandeln i Skrapan. Även de gick miste om sin kund, som handlat där i flera år. Nu fick Kjell & Co i Ringen det besöket istället.
Jag har varit less på min dator sedan senaste uppdateringen på Windows 10. Varit på väg att köpa en ny, men inte blivit av. Jag använder nästa jämt Logitech produkter, som t ex tangentbord, mus och högtalare. Men senaste tangentbordet var ett annat märke. Efter senaste uppdateringen av 10:an betedde datorn sig lite annorlunda,väldigt irriterande. Köpte ett trådlöst Logitech tangentbord när jag var hos Kjell & Co i ringen, efter att det installerats, så fungerar allt bra👏
Idag onsdag var det dags för tvättstugan igen. Det tar sina timmar fast det bara är veckotvätt. Ingen snö har vi fått trots att vädret visat på snö. Kallare har det blivit, men fortfarande + grader dagtid. Har inte tagit någon promenad, kändes inte lockande idag.

6 kommentarer:

  1. Det är klart det ska gå att komma fram överallt för alla!
    Dåligt!
    Samma här efter en uppdatering fungerar det otroligt dåligt! Funderar på en ny dator vi också, men en skrivare vill vi också ha ,-)
    Får köpa ett sånt tangentbord och se om det fungerar även här!
    Lite snö lite knöggligt ute, hm...hoppas det blir Vår snart igen.
    Ha det fint Stor Kram primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är dåligt när de bygger så små hissar i ett köpcenter👎Nu blir det snart varmt igen, då åker jag gärna till Ringen igen. Köp ett trådlöst tangentbord, så skönt att slippa alla sladdar. Lätt att koppla in via USB som finns med paketet. Skrivare behöver man ibland.
      Ha det så bra!
      Kram❤

      Radera
  2. Hoppas ni sluppit snön där uppe i Sthlm. Här har det hållit på i 2 dagar mer eller mindre. Idag -5 på morgonen. Mer snö hela veckan ut har utlovats. Brrrr jag blir så frusen när det blir fukt i luften. Ha de så bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. På morgonkvisten kom det snö även här. Inte så mycket men lite vitt blev det. Det kom inga stora flingor. snön kommer att försvinna under dagen, just nu 0 grader. I morgon skall det komma mer snö om det nu stämmer. Jag blir också frusen när det blir fukt i luften. På lördag skall det bli bättre väder och varmare👏
      Ha en fin dag!

      Radera
  3. Visst borde det vara större hissar att alla kan komma in.
    Tråkigt när det är så.
    Kanske är den uppdateringen som ställt till det med mina kommentarer?? Få se om den här går in. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina kommentarer kom fram så fint idag😉 Allting har blivit mycket bättre sedan jag bytte tangentbordet!
      Det är dåligt när hissarna i ett köpcenter inte fungerar för alla👎
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...