16 juli 2020

Blev den här färgen istället för randigt.

Skall enligt expediten var en populär färg i sommar. Jag gillar färgen utan att tänka på hur inne den är😉

Hejsan!
Idag kom värmen tillbaka och stannar veckan ut. Bara att njuta och må bra.
I morgon kommer hunden Doris några timmar, toppen att få mysa med en gosig vovsing.  Jag hörde på nyheterna i morse att de pratade om antikroppstester och om man visat sig ha antikroppar, så har man bara dem en kort tid. Varför skall vi hela tiden matas med uppgifter som ändras hela tiden? Uppgifterna ändras hela tiden och ursäkten är att det är ett nytt virus och svårt att veta hur det " fungerar ". Om forskarna tycker det är ett svårt, jobbigt virus, hur är det då för oss info mottagare att förstå dessa olika budskap.
Nu är det alltid munskydd som gäller för Mr R och mig när vi är utomhus. Folk hosta och nyser rakt ut och inte i armvecket. Har flera gånger råkat utför just detta, känns inte bra! Nu misstänks det också att viruset kan vara luftburen, känns inte bra! Om det är så, räcker inte 1 m, alt 2 m för att skydda sig mot smitta.

Hur upplever du covid 19 informationen som vi får ta del av? Tacksam för några rader i kommentarsrutan.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker som du. Det är förvirrande med olika bud angående viruset. Ena stunden si och sen så.
    Sen att personer som arbetar med viruset säger olika saker. Det är inte kul. Jag gillar det inte alls o tänk om det är luftburet som nu vissa säger.
    Hur ska detta sluta egentligen??
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas att information kommer som är tydligare än nuvarande. I andra länder så stänger man ner igen efter bara någon vecka, så är spridningen inte över ännu. Nu använder jag och gubben munskydd när vi är utomhus.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...