17 juli 2020

Torsdag, Fredag bra dagar!

Ringde på dörren och där stod Doris och viftade på svansen😍
På bilden ligger hon och sover hemma hos lillmatte. Doris älskar att sova över där och få bädda runt😴
Husse och Matte är och covid-19 testar sig. Husse testade sig tidigare men fick ett negativt svar på antikroppar. Tar ett blodtest istället. Matte testar sig för första gången. Doris skall vara här under tiden det tar att testa sig. Sedan får hon åka tillbaka och njuta av havet igen.
Igår blev det en tur med Sotern i solskenet, härligt att sommaren kommit tillbaka. Dottern ringde, de är ute i Skärgården  med båten och njuter av fina vädret. De hade plockat Blåbär när de gick promenad med Morris.
Inga Kantareller hade de hittat trots det fina svampåret. Men de kanske hittar när de gör ett nytt stopp med båten.
När sonen hämtar Doris skall jag och Mr R ta en promenad och få lite D-vitaminer. Just nu är Mr R och Doris på promenad.
==========================
Igår var det svårt att ladda min Samsungpadda. Den fick stå på laddning tills det var sängdags. När jag skulle starta paddan så gick den inte att starta. Fanns inget liv i paddan hur jag än försökte starta den. Den står på laddning även idag, vill inte ge upp, men det blir nog så att jag får köpa en ny. Tur att jag fått datorn att fungera igen👏
Haft tur även med Samsungpaddan. Ibland är det bra att vara envis, då brukar det ge utdelning. Jag fixade även paddan idag👌

Önskar alla som läser bloggen en trevlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Kul att Doris kommer och så söt hon är med filt eller täcke ,-)
    Bra att ha någon att komma ut med!

    Vi ska också testa oss.
    Hoppas hoppas!
    Vilken lyxprisse Morris är som är båtägare ,-))
    Ha det jättefint KRAM ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så mysigt med vovsingsrna. Bägge hundarna älskar åka båt. Nu väntar vi på gårdagens tester. Många har testat dig, färre fall med positiva, de tror på mindre spridning nu.
      Ha en fin dag.
      Kram♥️

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...