12 juli 2020

En blandad söndag!

Trevligt med lite solsken och några grader varmare😎 Det blir en promenadrunda när jag är klar. Nu måste varje person som bosparar i HSB flytta sin pengar  själv till Danske Bank. Gör man inte det, så  tappa man sina sparpoäng. Det är många moment som skall göras innan allt är klart. Nu har jag fixat för mig och Mr R.
Jag tycker att mer och mer läggs på oss kunder att fixa själv. Alla kan inte, alla har inte dator, utan använder padda eller bara mobilen.  Den här flytten behöver både dator, mobil eller padda och ett bank ID
Det går alltid att ringa och få hjälp enligt utskicket, och vara beredd på lång väntetid.  Men tekniken måste ändå finnas hos den som behöver hjälp, så man kan legitimera sig elektroniskt

4 kommentarer:

  1. Tur att jag inte längre spar pengar hos HSB. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske har dina sparpoäng kvar fast du inte spara nu. Det är poängen som är viktigaste.
      Ha en fin dag!
      Kramen

      Radera
  2. Fy så krångligt, jag skulle aldrig kunna fixa o inte "Enlish"man heller tror jag ,-) nu berör det inte oss.
    Men bökigt för många andra!
    Sol idag men kallt, nu får värmen komma tillbaka ,-)
    Ha det jättefint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var krångligt att byta banka. Men jag har fått bekräftat att det blev OK. Något jag tycker är lite konstigt. Myndigheter tar ofta betalt för sina tjänster de utför. Tycker att de tjänster som begärs av kunder, skall bedömas lika. Det kan finnas de som måste anlita någon och kanske får betala för tjänsten.
      I slutat av denna vecka skall de visst bli bättre väder.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...