8 juli 2020

Mysig onsdag!

Morgonen började med en kopp fika innan Mr R måste ner i tvättstugan och köra några maskiner
med veckans tvättUnder dagen kommer vi att få besök av dottern som skall lämna potatis, så vi får smaka årets skörd. De odlar potatis varje år och mer i år än tidigare. Sonen och svärdottern kommer också förbi innan de åker vidare ut till landet.
Här är vädret grått och trist. Regn just nu och bara + 13 grader Det skall komma fler skurar under dagen.
Det verkar som covid-19 gör att fler säljer och byter bostad. Nu när många jobbar hemifrån och kanske  har tiden att förverkliga de tankar som sedan tidigare funnits. Idag gick två stora flyttlass från en bostadsrättsfastighet tvärs över gatan. Tidigare trodde man att bostadsrätter skulle falla i pris, så många sålde vid covid-19 utbrottet, men så blev det inte. Det säljs mer idag än tidigare månader enligt en mäklare som media har intervjuat. Jag tror att många blir rastlösa av att vara hemma eller jobba hemifrån. Saknar  kompisarna på jobbet och kanske det friare livet. Vi är ju vana att det händer saker runt oss och vara mer aktiva än vad dagarna erbjuder idag, Själv funderar jag på en ny dator😉

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du hittar en bra dator! ,-)
    Att det är fler som säljer....jag har läst att fler behåller sina sommarstugor och andra vill köpa en.
    Ja många vill kanske ha nytt, göra något annat och flyttar.
    Ha det gott STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Vad gott ni får smaka av skörden, det är ju så gott med egen potatis. Jag brukar få vänta bra länge innan vi får. Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dotterns potatis var supergod. Har kvar ett kok till som jag skall ha till kalkonen som jag skall göra i dag.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...