28 juli 2020

Ålders eller Pigmenfläckar

Läste ett inlägg på nätet om åldersfläckar, pigmentfläckar som kan uppstå av solen . Jag brukar få några som  bleks när hösten kommer.
När jag läste tipset som är lätt att fixa ihop tänkte jag att testa receptet och dela med mig receptet om någon vill testa.
1. Hacka en gul lök och lägg i en mixer.
2. Häll i 1 dl äppelcidervinäger och mixa tills blandningen är slät.
3. Dränk en bomullstuss med blandningen. Badda dagligen i 2-4 veckor över de mörka områden till du ser resultat.
Idag är det inget mysigt väder. Det väntas regn i omgångar under dagen, bra dag för inomhus aktiviteter.

2 kommentarer:

  1. Värt att testa. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Bara ofarliga ingredienser så det är värt ett försök.
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...