17 mars 2019

Idag blir det söndagstek med sås och potatis.

Regntunga skyar, vart än jag ser🎵🎵någon🌞 sol i sikte kan jag inte se.
Man behöver inte ha samvetskval för det blir mycket TV-tittande en sådan här dag.
Många olika skidgrenar även idag, sedan skall det väl vara slut för denna vinter.
Igår fick recept på Husmanskost påfyllning (se kolumn Husmanskost) på hemsidan.
Idag skall jag fixa en skinkstek till middag. När jag växte upp i Skåne  serverades det alltid stek på söndagar. Nöt eller skinka eller som min mormor gjorde, hon stekte alltid bägge tillsammans. Jag ställde en fråga en gång till mormor. Varför bägge stekarna på en gång? Fick svar, köttet blir saftigare och såsen godare, blev svaret. Har testat och det stämmer. Men idag blir det bara skinkstek som nu är
 i stekgrytan👌
 

Ha en fin söndag!

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...