5 mars 2019

Solsken idag😎

Idag skiner solen igen! Slut pÄ regn och snöblask.
Röntgen beskedet kom igĂ„r. LĂ€karen ringde och meddelade resultatet. Beskedet blev tvĂ€rsemot tidigare uppgifter om höften.  Jag har Ă€r en kraftig utvecklad höft Atros.
 Fortsatt utredning angĂ„ende stora muskeln i benet. Jag skall utredas om jag Ă€ven har polymyalgia. En reumatisk sjukdom, som förekommer generellt hos lite Ă€ldre personer. Inflammationen upptrĂ€der huvudsakligen i muskler och i blodkĂ€rl.
Via tvÄ blodprover kan man fÄ fram ifall det finns en inflammation i muskler och kÀrl. Inga prov
dÀr man behöver vara fastande.
//
Jag har lĂ€st mycket pĂ„ nĂ€tet om min muskelvĂ€rk i benet, "som ingen verkar förstĂ„ varför ". Av en hĂ€ndelse sĂ„g jag diagnosen polymyalgia, muskelvĂ€rk och stelhet i kroppen. En diagnos, ny för mig fast jag lĂ€st mycket sjukdomslĂ€ra och diagnoser.
Fortsatte söka runt och fann mycket lĂ€svĂ€rt. Det finns mycket som stĂ€mmer in pĂ„ mina besvĂ€r. Passade pĂ„ att frĂ„ga lĂ€karen, hen kĂ€nde till diagnosen och tyckte att vi tar tvĂ„ blodprover och ser vad de utvisar.

Ha det sÄ bra, vi hörs igen!

Marmor😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ValborgsmĂ€ssoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vĂ€nner och besökare som tittar in i bloggenđŸŒŸđŸŒč Det kĂ€nns det gĂ„tt lĂ„ng tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...