18 mars 2019

Vad gör jag en måndag

Denna måndags började ungefär som förra måndagen. Grått och trist väder som vi haft det ett tag.  Gubben hade fixat fika, han var först upp idag..Bara att sätta sig med koppen och läsa nyheterna i 
" paddan " en stund. Måndagar är även en tvättdag. Det är så skönt att tvätta just på måndagar för alla har tvättat i veckan. Det är tyst och lugnt, kan i regel använda 7 maskiner om det behövs. Idag blev det 4 maskiner, 2 torktumlare och ett torkskåp och allt klart på 2 timmar👌
Lunchen idag blev det som fanns över på gårdagens skinkstek med stekt potatis och svartvinbärsgelé.
Har även uppdaterat hemsidan med lite nytt. Bara att kika runt vid ett besök.

Ha en fin dag!

Marmor

2 kommentarer:

  1. Ser att det serveras stek varje Söndag hos er, fin tradition om man är vad vid det.
    Det är inte jag ,-)regntunga skyar, samma här och nu har det snöat lite.
    Skönt att du kan tvätta så mycket du vill.
    Skönt att bara sätta sig vid frukostbordet ,-) Lugnt och skönt och läsa nyheterna ,-)
    Gubben och jag har frukost till "ring P1" vi turas om att göra frukosten ,-)
    Svartvinbärsgelè är gott, den godaste gelè

    Får kika runt vad du uppdaterat ,-)
    Ha det jättefint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Numera äter vi inte söndagsstek varje söndag. Det var under tiden jag bodde i Skåne och några år efter vi flyttat till Sthlm. Jag försöker att göra stek någon Hej, tycker det är super gott. Frukost stunden på morgonen är så mysig och slippa stressen.
      Ha en fin kväll!
      Kramisar❤❤❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...