22 mars 2019

Kallelsen har kommit!

Nu är jag vaken och i full gång med dagens sysslor. Gårdagen gick åt att fixa med deklarationen som kommit. Godkänna och göra allt klart, även betala in på kontot. Jag tycker det är skönt, att slippa behöva bevaka olika datum framöver.
Idag är gubben och besiktigar bilen, den är nyservad och har fått på sommardäcken. Det kommer säkert en godkändstämpel i boken.

Jag har berättat tidigare att det har framkommit att besvären i högerbenet troligen kommer från höften på höger sidan Det skall vara en kraftig artros och utslitning. Det tog lång tid tills de bestämde att röntga höften, eftersom de som undersökt mig hela denna tid har ansett att det inte kom från höften, då jag var och är så rörlig i leden. 
Jag blev lite chockad, har fortfarande inte tagit till mig beskedet. Från det att remissen gick iväg efter röntgen till sjh har det gått fort, skall på besök i nästa vecka. Kan inte klaga på någon lång väntetid, bara ca 3 veckor.
I morgon skall jag och gubben på födelsedagsmiddag, ett barnbarn fyller år. 🐶 Doris skall följa med oss hem och stanna några dagar, så mysigt👌
Kommer att fylla på lite recept mm under dagen. Så missa inte att kolla runt.
 

Marmor

 

2 kommentarer:

  1. Bra, nu fixar vi deklarationen idag så är det fixat! Bra att bli påmind.
    Nu känns det som vår!
    Då hoppas jag det blir bra med benet, ska du byta höftkula eller något sådant, bra att det har gått fort!
    Kul med kalas och att få med sig Doris hem! ,-)))
    Ha det jättefint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inget förrän jag varit på sjh. Har inte sett mina röntgenbilder, bara läst svaret. Är inget fans av op. så det tål att tänka på. Är en jobbig rehab efteråt och ingen som vet om op. blir bättre. Har flera bekanta som gjort om flera gånger och fortfarande inte OK.
      Ha en fin dag!
      Kramisar❤❤❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...