3 februari 2018

Idag fanns en del av receptet

 
En kylig lördag!
Det är kallt och rått i luften, - 4 grader. Tog en promenad tidig förmiddag och gick förbi Apoteket.
Det hade kommit ett recept på en medicin som för närvarande är slut hos tillverkaren.
 Om några dagar skall medicinen finns i lager igen.
 
De andra medicinerna som jag skall byta ut, var inte med på receptet ☹ Jag tycker inte det är acceptabelt att recepten inte kommer in till Apoteken.
 
Losec som jag verkligen behöver fick jag köpa utan recept till ett dyrare pris och mindre förpackning.
 
Det blir att efter helgen undersöka varför det blivit så här tokigt med min nya medicin.
 
Har man gjort en livsviktig operation är det också livsviktigt att medicin finns att tillgå, när den måste ätas livet ut.
 


10 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt, det är på tok hur det fungerar idag..Det vill säga, inte alls i många fall!! Min dotter har väntat på receptbelagd vara sedan i höstas..finns inte på något apotek!!
    Hoppas verkligen att det ordnar upp sig för dig.Ha det så gott!!
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har det blivit på tok förmycket som inte fungerar idag. Hur går det för dottern din som väntat på sin vara så länge, inte klokt!
      Det gäller att inte ge sig, skall fortsätta med mina mediciner efter helgen.
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera
  2. Mycket krångel är det nu för tiden, Pensionären får också vänta ibland på livsviktiga mediciner... helt oacceptabelt tycker jag :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har pågått länge att det inte finns medicin i lager. Jag förstår inte hur de tänker att det skall lösa sig. Inte löser det sig själv, utan de som ansvarar får börja tänka om och planera bättre.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
  3. Jag tycker sen dom släppte monopolet apoteken ingen ordning alls länger. Mer dom ska sälja allt annat en mediciner. Hopps du får svar och att du får dina viktiga mediciner. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig! Det var väl inte meningen att det skulle utvecklas till det sämre, utan att tillgängligheten skulle bli bättre.
      Bara att jag på i morgon igen!
      Kramis❤

      Radera
  4. Ser att min kommentar inte kommit fram här...gjorde förmodligen nåt förhastat. Skulle iaf skriva att det är helt galet det här med att få tag i sina mediciner. Det händer allt för ofta. Inte ens Novas kortison fanns o dom visste inte när man kan få tag i den heller. Nu har jag tur att jag gör ett uppehåll med den...men sen då?
    Hoppas du fått tag i din nu. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så här får det inte fortsätta med medicinerna. Jag tycker det är hemskt att den tryggheten blir sämre och sämre. Tur för dig att uppehållet kom nu. Du får lägga in en beställning på Kortisonet så det finns när du skall börja igen,.
      Idag fick jag meddelande om att dr skickat nya recept. Får hoppas att medicinen finns också.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
  5. Det är verkligen tokigt. Har lagt beställning på Novas med. Men den finns inte säger dom. Har kollat alla apotek o ingen vet nånting ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt att Apoteket inte vet något. De skall se i sina register när tillverkaren skall leverera nästa sändning av medicinen. Om den tagits ur produktion skall det väl finnas en ersättare av Nivas medicin. Håller tummarna för att det löser sig för dig och Nova.
      Ha en fin lördag.
      Kram❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...