20 februari 2018

Kålpudding bra även 5:2 dagar

 


 
 
Jag blev sugen på Kålpudding och kom på att det är en alldeles bra rätt, de dagar man äter 500 kcal.( 5:2 )

Kålpudding innehåller endast 98 kcal / 100 g. Det går utmärkt att frysa in i lagom portioner, till nästa gång suget kommer.

Jag steker vitkål i mindre bita tillsammans med lök, lite salt, peppar och en buljongtärning, ( lite sirap om du önskar). Jag använder inte sirap. Sedan rör jag ner det i köttfärsen och blandar runt. Häll blandningen i en form, och in i ugnen 180 - 200 grader tills den fått fin färg ca 30 minuter
.

 
Det är många som följer 500 kcal metoden eller 5:2 som många kallar den. Jag tycker det saknas frukt för många som skriver vad de stoppar i sig den dagen.

Många äter gröt på morgonen, varför inte skala och råriva ett äpple och lägga på gröten. Eller ta äpplet som mellanmål.

Bara ett tips, för frukt och grönt behövs även dessa dagar.

4 kommentarer:

  1. Använde ditt recept sist, och kommer att fortsätta med det + lite Sirap.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kålpudding är toppen👍 Roligt att du gillar den.
      Ha en fin dag!
      Kramis❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...