22 januari 2019

Ibland blir dagarna inte som planerat..

Började dagen med fika och dusch. Sedan ett samtal till ICA kundtjänst. Jag köpte köttfärs den 18 jan med senaste förbrukningsdag 24 jan. Den 20 skulle jag använda den, såg inte fräsch ut👎fotade paketet fram och baksida, och lät den vara kvar oöppnad i kylen. Hade tänkt gå till affären med paketet, men tänkte det är bäst att ringa först och berätta, ifall det skulle vara fel på hela den sändningens leveransen. Det hade inte kommit in någon klagan tidigare. Kan vara att packningsmaskinerna inte har funderar ordentligt, så det kommit in luft. Jag fick lämna alla uppgifter som fanns på paketets fram och baksida så de kunde meddela leverantören att kolla över sina maskiner. Tur jag hade behållit paketet i kylen👌 ICA kommer att ersätta mig, så allt är OK nu!
=============
Ett inbokat besök på VC nu på förmiddagen höll jag på att missa. BRF byter mattor på våningsplanen.  Idag var det vårat plan på tur. Jag hörde dem ute i trapphuset och blev lite stressad. Jag skulle iväg om en lite stund och var tvungen att ta mig till hissen. Nu löste det sig så jag kunde åka och hann till min bokade tid. Informationen som kom med kallelsen till VC hade inte rätt information. Jag följde vad som stod och fick vänta länge på att få komma in. VC hade missat skriva att jag skulle anmäla mig i receptionen. De hade skrivit att jag inte skulle anmäla mig☹
Tur att den jag väntade gick ut och kollade efter ett tag.
 

Trevlig fortsättning på dagen!

Marmor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...