15 januari 2019

Julat klartđŸ€¶

Nu har jag och gubben julat klart för denna gĂ„ngđŸ€¶đŸŽ…
Det blir sĂ„ tomt nĂ€r adventsljusstakarna plockas bort frĂ„n fönstren😯 Imorgon Ă€r det bortglömt.
Jobbigt med grĂ„vĂ€dret som vi har just nu. Solen gjorde sina försök pĂ„ förmiddagen, men inga lĂ„nga stunder.
Vi skall fĂ„ ny golvmatta pĂ„ alla vĂ„ningsplan i huset. Idag har de slipat betonggolvet utanför vĂ„r dörr sĂ„ mattlĂ€ggarna kommer nog snart. Skall bli spĂ€nnande att se vilken fĂ€rg föreningen valt pĂ„ mattan.
Det var en slump att vi fick veta att ny matta skall komma. Det var ett fasligt ovÀsen i huset, vi trodde det var vÀgarbete i Söderledstunneln. Efter ett tag sÄ framkom det att det var golvmattor och golvslipning i porten bredvid. Vi trodde att det var alla golven i en bostad som nyss sÄlts. men det var pÄ trappavsatserna. Företaget hade glömt att informera om sitt arbete, nÄgot som vi alltid Àr noga med att informera om.
Nu gör sig "fikatarmen" pĂ„mind☕🍼

Ha en fortsatt fin dag!

Marmor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu Ă€r jag hĂ€r igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat pĂ„ mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bĂ€ttre. Det var nĂ„gra mĂ„nader sedan jag skrev i bloggen.  Det kĂ€nns som j...