31 januari 2019

Hade jag vetat .....

hur skönt det känns och hur det  underlättar, hade jag tagit städhjälp tidigare. Skönt att få allt städat på en gång. Jag har haft svårt att ta hjälp, tillhör den generationen där man skall klara allt själv. Nu är det bara att acceptera att kroppen vill ha lite hjälp. Stora muskel på mitt högra ben är inte OK. Jag har testat med akupunktur hos några naprapater. Det mjukade upp muskeln, men besvären kommer tillbaka igen☹
Det är tråkigt att de inte forskar mer om fibromyalgi. Det är så många som lider av denna diagnos, och det finns tydligen ingenstans att få hjälp. Jag har sökt massor på nätet, men tyvärr inte hittat något. Behandling med ultraljud har hjälp mig tidigare i många år, men tyvärr har de flesta sjukgymnaster gjort sig av med dessa apparater och använder Lazer. Vet inte om Lazer går ner på djupet som ultraljudet gjorde. Det finns en inflammation i triggerpunkten när besvären kommer och det är just den, man skall komma åt. Jag hittade en sjukgymnast som hade sin apparaten kvar, bokade tid. När vi skulle börja behandlingen, fungerade inte maskinen☹ Det blev en undersökning istället och även här fick jag besked att det inte är höft fel, är mjuk och rörlig i leden. Det är bara att kämpa på med kryckan, vill inte ramla om benet vikar sig.

Vet någon var jag kan hitta behandling med ultraljud, tar jag tacksamt emot detta. Finns en kontaktruta på hemsidan.

6 kommentarer:

  1. Hejsan, kunde inte låta bli att skriva eftersom jag precis håller på att läsa Anthony Williams bok om Sköldkörtelproblem. Han har även några inlägg om Fibromyalgi där i boken och han menar att denna sjukdom också uppstår genom Epstenin-Barr viruset liksom många andra som MS mfl. Vet inte om du hört det innan men boten är ju att äta en speciell kost med inriktning på att ta död på detta virus. Bara ett litet tips i välmening.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan och tack för din kommentar. Har aldrig hört talas om det viruset. Nu skall jag söka och läsa om det på nätet. Hoppas det framgår även där om kosten.
      Ha en fin dag!

      Radera
  2. Ser att stavningen blev fel Epstein-Barr virus (EBV) heter det. Tyvärr är vi i Sverige inte så långt komna med forskning inom detta. Vården tror idag att om EBV inte syns vid provtagning så finns det inte, vilket Anthony William förklarar med att det övergått till ett nytt stadium. Om du vill ha tips på vad han skriver om kost kan du maila mig på pia@jacytarot.se

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jag har skickat iväg ett mail till dig.
    Tack för erbjudandet🌹

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att hör att du har det så jobbigt med din fibro. Bra att det finns städhjälp att få bra ta det. Jag är lika dan vill klar mig själv. Hopps du ska hitta någon som kan behandla med ultraljud.
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går till en viss gräns, sedan får man nog släppa lite på, " kan själv "😉 Just nu behöver jag avlastas och även gubben. Jag skall fortsätta leta efter ultraljud.
      Ha det så fint!
      Kramis





      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...