22 juni 2019

Inga problem att hitta P-plats

Hejsan!
Igår fanns det inga problem att hitta parkeringsplats i stan. Det var riktigt öde på vissa ställen. Så nästa gång någon vill besöka Stockholm är Midsommarafton en bra dag😉
Gårdagens promenad blev Götgatan och över till Hornsgatan och sedan uppåt Skinnarviksberget.

Finns en gångväg efter berget bakom planket. Kunde inte
komma fram till gångstigen med scootern. Blev gatan istället
förbli Ivar Los Park.
Här var det skakigt att ta sig nedför Puckeln på
Hornsgatan. Ojämna  gatstenarna.

Så vackert och fint här uppe på berget. Gamla och
nyare hus blandat. Vattnet efter Skeppsbron syns
längst ner på gtan.
Här åker jag på bron från " Tornhuset " fram till
 Restaurang Bellman som ligger på Bellmansgatan
Här syns restaurangen. Många år sedan jag var där
på besök . Kom ihåg att de serverade en otroligt
god Biff a la Rydberg. Får göra ett nytt besök snart.

Vi har lite svalare idag, så skönt! Jag tror att det är nyttigt med lite svalka ibland.
 Doris och barnbarn kommer idag och hälsar på, alltid lika mysigt när den kommer.

2 kommentarer:

  1. Ja det såg lugnt ut på gatorna ☺skönt att se i lugn o ro hur fint det är. Alltid lika mysigt o se.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var skönt med en lugn Midsommarafton i stan. Lite spöklikt, men mysigt att komma fram överallt👌 Numera kommer jag till platser som jag inte sett på många år. När jag jobbade hade jag inte den tiden, som finns nu.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...