6 juni 2019

Många flaggor idag!

Vi firar Sveriges Nationaldag.
 Händer ofta att jag  säger fel, säger Svenska Flaggans dag, som sitter kvar i "ryggmärgen " sedan länge. 6 juni kallades så innan 1983 då det även blev vår Nationaldag. Nu firas båda samma dag.
Solen skiner och varmt är det. Vi kommer minst att få samma värme som i går, 29 +.
Idag skall jag och gubben ta oss en tur och handla mat på hemvägen. Efter gårdagens besök hos 
"frissan" och lite shopping till mig själv, blev jag alldeles slut av värmen. Fanns ingen ork kvar till  handling. Frysen fick öppna sig och bjuda på Pyttipanna med stekt ägg, som alltid smakar bra👌
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...