20 juni 2019

Märks att Midsommarhelgen börjar i morgon.

Oj, vad mycket folk det är på stan idag. Det handlas och handlas. även jag var en av dem😉
Midsommarhelgen verkar få fint och soligt väder👏.
Många börjar sin sommarsemester efter midsommarhelgen. jag gjorde det ofta när jag arbetade. Det var så fint på landet vid den tidpunkten. Ljusa kvällar och fin blomning i trädgården.
 
Läste i lokaltidningen att det skall finnas flera platser i stan där de fira midsommar, bl a Mosebacke. Jag tror att efter Årstaviken kommer det också att firas. Det är många uteställen efter vattnet, där folk kan träffas. Kanske det blir en tur med scootern efter vattnet i morgon.
 
Läste också i lokaltidningen att vi skall få ett nytt och större Ersta Sjukhus. Operationssalar och många vårdavdelningar . Ingången till nya sjukhuset skall bli från Folkungagatan och inte som nu, från Fjällgatan. Två gamla delar av sjukhuset skall rivas och de avdelningarna skall läggas ner. Snart börjar bygget. Ny vårdcentral öppnades nyligen på Ersta sjukhus.
 
 
Hoppas ni får en fin Midsommarhelg.
Marmor


2 kommentarer:

  1. Vi handlade igår o det var massa folk i farten då också. Men nu är det handlat iaf allt gott man ska äta:)
    Ha en fin midsommar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min handling idag blev kläder. Det var så mycket folk i mataffären så det blir en vända i morgon istället. Gubben och jag skall vara hemma på midsommarafton.
      Ha en fin Midsommar!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...