13 juni 2019

Idag kom det hit.

BĂ„de regn 🌧 och Ă„skađŸŒ© SMHI har visats ett flera dagar att vi skulle fĂ„ sĂ€mre vĂ€der, men det har uteblivit. Men idag sĂ„ kom det med besked.
Vi ( gubben och jag) tog en tur igĂ„r med cykel och scooter. SĂ„ jag kan med gĂ„tt samvete ta mig en innedag😉
 Just nu hĂ„ller vi pĂ„ med vĂ„ra köksstolar. Vi har rengjort dem och nu har vi börjat olja in dem. Vi fĂ„r olja in i omgĂ„ngar sĂ„ vi har nĂ„gra att sitta pĂ„ under tiden. Har googlat efter tips om man inte vill anvĂ€nda linolja. Fanns mĂ„nga tips, fastnade för ett med Rapsolja som vi nu testar. Oljan Ă€r dryg och lĂ€tt att stryka pĂ„. Tog baksidan pĂ„ en scotch bright och strök sedan pĂ„ ett tunt lager pĂ„ stolarna. Ser lika fina ut som jag hade anvĂ€nt linolja. Rapsoljan Ă€r miljövĂ€nlig och luktfri, det Ă€r ocksĂ„ ett plus👌 Stolarna fĂ„r stĂ„ idag sĂ„ oljan kan trĂ€nga in ordentligt. Sedan skall de torkas av med linnetrasa ifall det finns nĂ„got överflöd.

Marmor

2 kommentarer:

  1. Vad Ă€r det för rapsolja ni anvĂ€nt? Blev nyfiken nu ☺
    Ha en fin helg. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag anvĂ€nder ekologisk kallpressad Rapsolja. Lite pĂ„ en tallrik och doppar ner svampen och smörjer pĂ„. De 3 stolar vi gjorde igĂ„r, blev jĂ€ttefina.Vi torka av med linnetrasa nĂ„gra timmar efterĂ„t, det fanns inget överskott, allt hade torkat in👌. Idag blir det de 3 kvarvarande stolarna. De tar gubben sjĂ€lv idag😉.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

ValborgsmĂ€ssoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vĂ€nner och besökare som tittar in i bloggenđŸŒŸđŸŒč Det kĂ€nns det gĂ„tt lĂ„ng tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...