30 juni 2019

Lördag och då hände det detta.

Det blev en kortare promenad på söder och tittade på de nya bostäder som byggts på delar av Rosenlundsparken.
De flesta bostäderna ligger närmare Magnus Ladulåsgatan än parken. Det finns fortfarande många lediga bostadsrätter, verkar svårsålda. En del bostadsrätter hyrs ut som hyresrätter idag.
På hemvägen passerade vi Shanti en indisk restaurang som ligger i Söder Allé och har stor
uteservering.
Tidigare hade de figurer som stod utanför nu har det ställt ut
en charmig cykeltaxivagn.

Tidig lördagskväll kom en polisbil samt en ambulans med blåljus, stannade alldeles utanför huset. Tänkte inte mer på det utan fortsatte med matlagningen. Gick ut lite senare och satte mig  på balkongen för att få lite svalka. Då såg jag att det satt avstängningsband på grinden ut på gården. Kollade lite mer noga och såg att det var poliser utanför grinden. När jag tittade ut mot gatan såg jag att folk hade stannat, kollade säkert vad polisen höll på med. En stund senare gick jag ut på balkongen och såg en svart bil passera vår grind. Det var nya poliser som kom. Jag förstod fortfarande inte vad som hänt. När poliserna började ta på sig vita overaller, munskydd, förstod jag att något allvarligt måste ha hänt, men inte vad. När det var sängdags, jobbade poliserna fortfarande. När jag vaknade vid 2-tiden  fanns fortfarande avstängningen. När jag steg upp vid 7-tiden var den borta. Det blev ett långt arbetspass för poliserna. Jag var tvungen att kolla nyheterna på paddan om det fanns något inlägg. Jag hittade ett och där kunde jag läsa att de hade hittat en död person och att dödsorsaken är inte fastställs ännu.
 

2 kommentarer:

  1. Men så otäckt att de var så nära er dom hittat en död person. Det händer mycket otäcka grejer. Man läser o hör varje dag.

    Vilken härlig cykeltaxi:)
    Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu händer det många olika grejer i samhället. Det känns lite otäckt när det kommer så nära som i lördags.
      Cykeltaxin är så läcker och färgglad.
      Ha en trevlig kväll!
      Kram♥️

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...