2 juli 2019

Akvamarin idag.!



Akvamarin är en symbol för lycka, evig ungdom, livslång kärlek och fred. Är även vattumannens månadssten. Lite lustigt och roligt för jag är vattuman.

Idag firar jag och gubben Akvamarin som betyder att vi varit gifta 59 år. Nästa år är det Diamant, då får vi fira. 
Barnbarnet som var hos oss igår, letade på nätet om det fanns något namn på 59 år, hon hittade de olika bröllopsdagarnas betydelse på PRO.se
Har däremot inget minne av att det regnade den dagen, men kommer ihåg att Ingemar Johansson och Floyd Pettersson boxningsmatcher hade blivit film och hade biopremiär.
Idag har vi gråväder, lite regnskurar och betydligt svalare i luften.

1 kommentar:

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...