22 juli 2019

Lördag, Söndagsspromenad efter viken och Åsöns gator.

Det blev en promenad efter Årstaviken i Löndags. Denna gång gick vi ner vid Eriksdalsskolan . Tog en bild  när vi kom ner till träbron, på SöS och Sachsska barnsjukhuset som ligget på höjden.
Sjukhusen har legat här många år.
 
Nu har vi kommit till Träbron, som är välskött och utsmyckad med blomsterlådor
Det är alltid massor av folk som rör sig vid Årstaviken.
Varenda brygga var upptagen av solbadare. Fanns även de som tog sig ett dopp.
När vi närmade oss Eriksdalsbadet kändes det, att tarmen ville ha sig lite kaffe. Vi stannade
och fikade här. Fiket servera lättare mat också. Vi har lunchat en gång, helt OK.
Jag träffade en Andhona som var precis som tama Olga på landet. Hon kom fram och
kvackade precis likadant, jag gillar änder.

Söndagspromenaden gick över Götgatsbacken till St:Paulsgata fram till formminnesutgrävningen som pågår vid Södermalmsskolan, som ligger framme vid korsningen St:Paulsgatan  och Timmermansgatan Det gick bara att se en del genom en glugg. Området är inhägnat med staket och blåa skynken. Vi drog oss hemåt då regnet hängde i luften. En stund efter hemkomsten kom regnet.
 
Södermalm hette tidigare Åsön, Södermalm är fortfarande en ö, finns vatten runt hela Södermalm även idag.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...