11 juli 2019

Inget poolbad, bara solbad 😎

 Trevligt besök hos dottern igĂ„r. StrĂ„lande solsken och god mat, det var bara att njuta. Morris trivdes som fisken i vattnet, nĂ€r vattenspridarna var igĂ„ng😉 Idag kĂ€nns vĂ€dret sĂ„ dĂ€r, nĂ„gra grader varmare skulle kĂ€nnas bĂ€ttre😉
En tur ut pĂ„ stan skall det bli i alla fall. Skall lĂ€mna in tvĂ€tt och pĂ„ hemvĂ€gen blir det ICA, Apoteket.
 
Recept pÄ Mandelmanns flÀderpannkakor
1 Àgg
1 dl mjöl
2 dl mjölk
 ½ krm salt
flÀderblommor
smör och rapsolja, att steka i
Blanda Àgg, mjöl och mjölk till en smet och tillsÀtt salt.
 Doppa flĂ€derblommor i smeten och stek i smör och rapsolja. Doppa dem sedan i socker, ringa över honung och servera med fĂ€rska jordgubbar.
 Ă„r inte sĂ„ förtjust i flĂ€der, sĂ„ blommorna skippar jag. Det övriga lĂ„ter gott👌
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu Ă€r jag hĂ€r igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat pĂ„ mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bĂ€ttre. Det var nĂ„gra mĂ„nader sedan jag skrev i bloggen.  Det kĂ€nns som j...