19 juli 2019

Underbar Värmdödag

Vilken härligt mitt i veckan dag👌
Blev en tur ut till yngsta sonens fritidshus. Det var en glad Doris som möttes oss när vi kom med bilen. Så fort vi stannat,  hoppade hon in och jag fick många nospussar i framsätet. Hon hoppade ut och in igen och lika gosig.
Efter en stund tillsammans gick färden vidare till restaurangen där vi bokat lunchbord, Strömma Krog och kanalbar.,
Det finns en stor uteservering med tak och vindskydd, bra med parkeringsplatser både för bil och båt.

I kanalen är det en ström med båtar som passerar för vidare färd. Lite underhållande att se alla dessa olika båtar.
Mellan uteserveringen och vita huset går finns kanalen.

Vi åt en underbar lunch som var toppen och vällagad. Det är en toppenkock som driver
 restaurangen👌 Det var fullsatt vid 13.00 tiden och framåt på uteserveringen. För att vara säker på att få bord, är det säkrast att förboka om ni funderar på att åka dit. Hundar är också välkomna. Doris serverades en stor skål med vatten när vi kom och hade det skönt i skuggan. Sov en stund vid husses sida.
Vi testade kvällens dessert, som var helt magiskt god👏
Det fanns mycket på denna tallrik. Hallonsorbet, lakritsmousse, rödbeta kokt med hallon
samt rödbetssockerkaka och färska hallon med lakritscrunch på toppen👌
Doris fick vaniljglass som dessert, det uppskattades👌

Ha en fin dag i sommarvärmen!


2 kommentarer:

  1. Vilket underbart ställe o god mat. Att Doris också fick följa med blir ett extra plus ☺
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så vackert i vår skärgård. Denna krog ligger bra till både för båt och bil. Jag gillar att de på flera ställen nu accepterar att man har hunden med. Skönt att hundarna slippa stanna kvar i bilen, inget jag gillar när det är varmt.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...