6 juli 2019

Underbart väder, mysig promenad!

 Det blev en promenad idag! Enligt AMHI
skulle det bli oväder vid 14-tiden så vi gick inte
så lång promenad.
Det blev Katarina Bangatan fram till Greta Garbos Torg, sedan Sofiagatan fram till Nytorgsparken.
Gubben gillar den italienska glassen som säljs på
Skånegatan i en liten butik. Doris fick vaniljglass i bägare
gubben åt en strutglass. Jag åt ingen glass, var inte sugen.
Bilfria Skånegatan med många uteserveringar. Många fina
gulmålade sittbänkar och blomlådor. Så fint👌

Bilden tagen nästa framme vid Renstiernasgatan
Glassbutiken ligger ungefär vid de vita markiserna. Nästa framme vid Renstiernasgatan.
När glassen var uppäten vandrade vi vidare mot Folkungagatan.
Jag behövde handla lite på ICA. Stannade id Kebabstället på Götgatan för att handla med hem.
 När vi stannat hörde en kraftig smäll. Det var säkert
en krock säger jag till gubben. Han tittade åt det hållet smällen kom ifrån, och mycket riktigt det hade smällt i korsningen Götgatan, Folkungagatan.
Marmor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...