4 juli 2019

Sjuksystrarna på Fredenslund

Hejsan och god förmiddag!
Idag skall jag ta en slappardag med gubben och Doris. Det är inget inbjudande väder ute idag heller.
Igår kom några riktiga regnskurar när jag var ute☹ Kallt var det så jag huttrade på vägen hem. Nu är det 15 grader och ingen sol. Vid 13-tiden skall det vara 13 grader, regn ☔och åska. Så något dåligt samvete behöver jag inte ha😉
Jag har börjat kolla på den danska serien Sjuksystrarna på Fredenslund på TV 4 play. Serien verkar vara i min smak, lättsam och underhållande, gillar danska serier som alltid brukar vara bra.
Doris och gubben är på sin andra promenad just nu. Första promenaden lyckade Doris få syn på en 🐇 som hon jagade. Kaninen gömde sig och hoppade fram på ett annat ställe igen. Doris fick syn på den och " leken " fortsatte. Det är bra motion för dem båda👌 Promenaden fortsatte utefter Årstaviken. Doris hittade bryggor som hon tyckte var bra att hoppa ifrån. Det blev några simturer i vattnet. Kändes nog  lite kallt, för hon slutade hoppa och bada, ville leka istället.
 


4 kommentarer:

  1. Provar om igen att skriva nåt...går inte bra med paddan att kommentera. Skulle skriva under inlägget där du skrev att ni varit gifta i 59 år ☺ vad härligt med så långt äktenskap.
    Bara att gratulera ! Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, så tråkigt! Jag skall skriv en kommentar i det inlägget och se vad som händer. Ja, det är många år tillsammans.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
  2. Systrarna kommer jag också kolla på när de kommer på "vanliga" kanalen. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Ibland kör de 1:a säsongen på play, därför kollar jag där. På tv börjar serien 10/7 i 1:än. Barnmorskan börjar 7/7 i 1:än och Badhotellet den 7:7 i 4:än.
    Bra att de sänder nya av snitt även under sommaren👌
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...