13 juli 2019

Mysig fredag


Igår hade vi fikabesök av 3 barnbarn och Doris. Vi testade varmluftsfritösen med att göra pommes frites, de ville smaka hur pommes frites blev utan att ha friterades i olja. Allt gick åt, så det får jag anse som ett gott
betyg👌
Ser ut att bli ett skapligt väder idag. Solen skiner så jag skall ta mig en åktur och få lite D-vitaminer.
Jag har länge tänkt åka till Taxinge slott och ta en fika. De bakar allt i slottsköket, finna massor att välja på. De har även matservering. Såg idag att det går båt från Stadshuskajen till Taxinge slott, som ligger i Nykvarn. Det kan bli en fin resa om vädret tillåter. Så det skall vi testa någon dag.



2 kommentarer:

  1. Har inte varit på Taxinge, men skulle gärna åka dit. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit på väg många gånger när vi åkt till landet. Men tyvärr så har vi hoppat över den vägen. Nu skall det bli av!
      Ha det så fint!
      Kramen

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...