31 januari 2020

Äntligen en tur men Skotten

Idag blev det en skoterpromenad. Det är tre veckor sedan jag var ut. Helt underbart, trots lite duggregn. Vi passade på att hämta lakanstvätten när vi var ute. Det t o m kändes riktig mysigt att handla för helgen på hemvägen😉 Vi har ingen snö så det går lätt att ta sig fram på trottoarer och gator. 
Det är lite otäckt med Coronaviruset som sprider sig så fort. Hörde igår att det har satt ett kryssningsfartyg i karantän med 6800 passagerare. Det är många passagerare på ett ställe. Kan tänka mig att många blir sjuka ifall det nu är Coronavirus som de misstänker.
Igår kom de två vägghyllorna upp👌. Paddan, mobilen och fjärrkontrollen till sängen har jag haft på en hylla i natt, fungerade toppen👏 Nu väntar jag bara på gardinerna till rummet. Är tydligen på väg jag kan följa försändelsen.
Nu blommar Snödroppar, de går även att se hur buskarna börjar knoppas. Våren är nog redan här. Hoppas det inte blir ett bakslag då både växtlighet och djurlivet har vaknat.

2 kommentarer:

  1. Ja det är otäckt med Corona viruset. Att det kan ställa till med sånt elände.
    Vad skönt att du kunde komma ut en sväng. Vilken skillnad det är på våra väder...Vi har -20 idag...Så kallt trots att solen kikar fram.
    Ha det bra o hoppas du mår bättre. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog många som är oroliga för detta virus. Flunsan som härjar runt nu, är inget vidare virus. Jag har fortfarande hostattacker, men bättre i alla fall.
      Det är en väldig skillnad på temperaturen, snömängd i vårt lilla land.Hoppas nu att det inte blit vinter här, det blommar för fullt i rabatter och träd.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...