10 januari 2020

Det fixade sig👏

Idag kÀnns det bÀttre. Skotten Àr fixad och jag vet vad som orsakat punkteringen. Enligt killen som fixade en ny slang och gjorde bytet pÄ bakdÀcket, menar att punkteringen har inte jag orsakat. Brottet pÄ slangen beror antingen att man slarvat vid leveransen och inte gett dÀcket rÀtt mÀngd luft. Eller sÄ Àr det ett fabrikationsfel. Jag fÄr ta upp det med den firma som sÄlt Skotten, och Àr de som monterar ihop sina skotrar innan leverans till kunden.
Det Àr en toppenkille som har gummiverkstan vid Gotlandsgatan 69. Han fixade allt pÄ 1 timme och tog inget överpris. Vi har bytt dÀck pÄ den verkstan i mÄnga Är, dÄ var det en Àldre herre som Àgde den. Nu Àr det 2 killar som driver verkstan, de har rustat upp och gjort den sÄ fin.De har Àven dÀckförvaring.
GÄrdagens middag med vÄrt barnbarn som spelar hockey blev en mysig kvÀll. Jag hade gjort en stor Lasagne, det blev en del över.för oss artt Àta upp.
 
Marmor´s KöttfĂ€rssĂ„sen som stĂ„tt och puttrar i slow coooker i flera timmar. NĂ€r sĂ„sen ser ut sĂ„ hĂ€r, Ă€r den klar enligt en italiensk kock. Den Ă€r toppengod, testa gĂ€rna sjĂ€lv nĂ„gon gĂ„ng👌


6 kommentarer:

  1. Bra med de unga killarna som tagit över frÄn en annan bra person ,-)
    Viktigt med bra folk!
    Bra att fÄ det fixat, hoppas de ersÀtter dig dÀr du köpte "skotten" Lasagnen ser god ut!
    Idag var det varmt ljust o soligt fast det var nÄgraminusgrader ,-)
    Ha det fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en trevlig kille som fixade till Skotten. Jag skall ta upp det med sÀljaren av Skotten och hoppas de ersÀtter kostnaden.
      Det Àr toppen med en slow cooker nÀr det Àr stora satser som skall göras, som t ex köttfÀrssÄsen som pÄ bilden.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
  2. De brukar vara duktiga pÄ dessa smÄstÀllen. Fixar saker lÀtt som en plÀtt. Ha det sÄ fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att de finns och orkar driva eget i dessa tider. Nu har de fÄtt en trogen kund, mig.
      Ha det sÄ fint!
      Kramen

      Radera
  3. Vad skönt att dÀcket blev fixat. Jag har tÀnkt pÄ det ibland nÀr jag Àr ute o kör...tÀnk om man skulle fÄ punka o man Àr lÄngt hemifrÄn.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gÀller att ha med sig mobilen pÄ turen.
      Det var en jÀtte trevlig kille, han kommer att fÄ mÄnga jobb i verkstan.
      Ha det sÄ fint.
      Kram♥️

      Radera

ValborgsmĂ€ssoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vĂ€nner och besökare som tittar in i bloggenđŸŒŸđŸŒč Det kĂ€nns det gĂ„tt lĂ„ng tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...