28 januari 2020

Tisdag och städdag

Idag har vi städhjälp 4 timmar. Det är så skönt att få allt klart på en gång. Gubben har varit och hämtat glidlakan till mig. Det är toppen när man skall vända sig i sängen och ha ont i kroppen, det går som en dans👏 Jag läste att de svenska glidlakanen kom till 1995. Det var en hen som hade gjort en operation och tyckte det var jobbigt varje gång hen skulle vända sig i sängen. Hen kom då på detta med glidlakan👏 Vill du läsa mer om lakanen på nätet  sök Sanicare.
 Snart får jag hem maken till min ljusstake från Svensk Tenn. Gubben hämtar och tar en promenad hem. Nu är de ett par👌

4 kommentarer:

  1. Paren i ljusstakar ser snygga ut.
    Glidlakan ska jag kolla upp till mamma, har aldrig hört om dem förut.
    Nu är det lite sent med snö så gärna regn i så fall ,-)
    Skönt med städhjälp!
    Här sätter gubben och jag fart, brukar ta lite mer än 1 timme!
    Skönt när det är klart!
    Ha det jättefint
    KRAM KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljusstakarna är modell äldre. när det bara fanns levande ljus. Öglan användes när man vandrade runt med ljuset. Glidlakan är toppen! Tror att din mamma skulle gilla lakanet.
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera
  2. Vad skönt att det fungerar så bra med glidlakan.
    Det borde man kolla upp.
    Så härligt att ni fått städat.
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glidlakan är helt underbart. Går så lätt att vända sig i sängen trots artrosen i kroppen!
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...