9 januari 2020

Otur, då blir det genast jobbigt.


Fick börja dagen med att ringa runt och leta efter en däckslang till min Skotte. Gårdagens sköna tur med min Skotte i 11 graders värme, slutade inte så roligt. Jag var inne på Claes Olsson på Götgatan och köpte batteriljus med rörlig låga, känns lite tryggare än levande. Ljusen stänger av sig efter 8 timmar och tänder sig sjäva efter 10 timmar.Det är 300 timmars bränntid på ljusen, batteri medföljer. När vi kom ut från affären så lät det så konstigt om Skotten (skotern). Helt plötsligt saknades det luft i ett bakdäck😮 Vad gör jag nu? Måste ju handla och ta mig hem. Det var bara att köra utan luft i däcket fram till nya cykelaffären på Götgatan. De pumpade upp däcket så jag kunde köra vidare. Kom till affären och kunde handla mat. När jag skulle köra ur affären höll luften på att ta slut i bakdäcket igen. Körde hem på tomt däck. Ringde dit jag köpt Skotern, fanns inga däckslangar eller nytt däck att köpa, dåligt tycker jag!
Jag ringde till samma firma idag och frågade om det verkligen var sant att de inte har reservdelar till sina maskiner i lager.  De svarade att de väntat sedan december på leverans och det är många som fått punktering. Jag och gubben fortsatte att ringa runt, fanns inga slangar att köpa i den storleken. De ville även ha däcknumret, för det var viktigt. Gubben försökte att ta loss hjulet, det gick inte så bra. Det slutade med att gubben fick köra Skotten till en gummiverkstad nära oss, som lovat hjälpa oss.
Får nu se ifall vi måste köpa ett nytt däck med slang eller att det går att laga slangen.
 
Nu håller jag på med ett långkok. Jag gör en stor sats med Marmor`s Köttfärssås. Jag skall göra en stor Lasagne till sen kvällsmiddag, vi får en matgäst som direkt efter sin hockeyträning.

2 kommentarer:

  1. Kul med matgäst, men fy så trist med punktering! ,-(
    Jag tycker de borde ha det i affären du köpte skotten!
    Hoppas du får hjälp nu ändå, tänk va standfsatt man kan bli bara så där, otäckt, jag håller tummen att det löser sig!
    STOR KRAM och ha det fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är Skotten fixad. Jag har inte orsakat pungteringen, kan vara slarv i monteringen eller att den levererades med fel mängd luft. Ja, man kan verkligen bli strandsatt när man inte vet var man kan få hjälp. Den gummiverstan vi kontaktade igår, hjälpte oss på 1 timme.
      Ha en fin dag!
      Kram♥️

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...