3 januari 2020

Fredag och helg igenđŸ€”

Nu Àr det helg igen! Dagar och veckor bara rinner ivÀg.
Jag har ett barnbarn som har födelsedag idag Grattis till dig❤
VĂ€rmen fortsĂ€tter hĂ€r hos oss, 7 grader  med blĂ„st, I viss del av Norge, har de sommarvĂ€rme, 19+😼 skönt för dem! Det gĂ„r lite trögt för mig med byte av datarum. I gĂ„r tog jag tag i det igen, rensade och kastade en hel del, nu gĂ„r det nog rĂ€tt fort med det som finns kvar.
IgĂ„r sĂ„g jag ett program pĂ„ TV om den största lyxkryssaren MSC Seasid som utgĂ„r frĂ„n Miami. Fartyget tar över 5000 passagerare, biosalong 1000 personer / visning, enorma matsalar med 3 sittningar.All utrustning pĂ„ bĂ„ten Ă€r hypermodern. Alla sĂ€ngar byter lakan varje dag, FrĂ„n det att lakanen stoppas i maskinen sköts allt maskinellt. Ut kommer manglade och vikta lakan i travar, bara att lyfta över dem till stĂ€llningar som skall upp pĂ„ resp. plan  De renar havsvatten till dricksvatten och renar avloppet till rent vatten innan vattnet fĂ„r gĂ„ ut i havet. Det var ett isevĂ€rt TV-program.

Ha en trevlig dag!

8 kommentarer:

  1. Det var en rejÀl lyxkryssare :) Helt otroligt att man kan göra allt det du skrev.
    Ja veckorna/dagarna rullar pÄ.
    FörstÄr att det Àr mycket jobb med att byta rum.
    Ha en fin helg o grattis till barnbarnet:)
    Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett trevligt program om lyxkryssaren. Tiden gĂ„r sĂ„ fort nu, gubben och jag brukar sĂ€ga att vi har tidsbrist. Vissa dagar hinner vi inte med, kanske det beror pĂ„ att vi sover lite lĂ€ngre nu Ă€n tidigare😉 Förr var jag alltid uppe vid 6-tiden, nu kan kl.bli 8😯
      Ha en fin helg!
      Kram❤

      Radera
  2. Programmet om bÄten var intressant. God fortsÀttning! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett flytande hotell i stort format!
      God fortsÀttning pÄ helgen!
      Kramar

      Radera
  3. Sommar i Norge ,-) Ja det var ju nÀra och bra, helt otroligt varmt! Man kan knappt tro det Àr sant, jag har sjÀlv lÀst om det!
    Vilket fartyg, otroligt jag gillade hur de tvÀttar lakan, nÄt att ha i badrummet hemma ,-))
    Ha det jÀttefint
    STOR KRAM ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maskinerna behövs verkligen nĂ€r den mĂ€ngden lakan tvĂ€ttas varje dag. Det fick bli ett stort badrum om alla delar till den maskinen skulle fĂ„ plats😀
      Ha en fin helg!
      Kramar♥️♥️

      Radera
  4. SÄg ocksÄ programmet om lyxkryssaren, helt otroligt att de kan fÄ allt att fungera sÄ smidigt. SÄg en sÄn stor kryssare som lÄg i hamn i Riga för nÄgra Är sedan, nÀstan sÄ man fick nackspÀrr av att titta uppÄt. Och vÄr bÄt sÄg vÀldigt liten ut i jÀmförelse! Ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÄg att programmet gick i repris idag. Ja, det Àr ett
      mÀktig skepp. Har sett nÄgra stora skepp som legat vid Slussen i Stockholm. De tyckte jag var stora men detta skepp var större. Bra att de har sÄ bra utrustning pÄ bÄten. annars skulle sÀkert havet blivit vÀldigt förorenat.
      Ha en fin helg

      Radera

ValborgsmĂ€ssoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vĂ€nner och besökare som tittar in i bloggenđŸŒŸđŸŒč Det kĂ€nns det gĂ„tt lĂ„ng tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...