7 januari 2020

Efter helger blir man lite vilse

Idag väntade jag att den personen som städar åt oss skulle komma.
 När tiden passerat och ingen person kom, var jag beredd att ringa firman och kolla varför. Det har hänt ett par gånger tidigare att de har missat oss i schemaläggningen, i samband med helger, semestrar. Hör gubbens röst innan jag ringt upp, det kommer ingen och städar vi har ojämna veckor så det blir först nästa vecka😉
Tur att vi städar själva mellan städveckorna, så det gjorde inget att jag hade tagit fel på vecka.
Vädret fortsätter att visa plusgrader. Det hat visat +6  men har känts som + 2  I morgon skall det bli +10 och troligen regn. Får chansa på en åktur mellan regnskurarna och besöka några affärer samtidigt.
 

4 kommentarer:

  1. Tur att det inte gjorde något.
    Nu har jag problem med bloggen igen?! Blir tokig, när jag får fram min blogg försvinner den och google kommer upp istället!
    Skönt med städhjälp förstår jag även om ni har Rut ,-))
    Ha det fint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. De är så skönt med städhjälp👌 Det gäller att lyssna på kroppen när den säger ifrån och ta hjälp med t ex städning. Gubben som varit Rut ett bra tag, behöver också avlastning.
    Hoppas din blogg fungerar nu.
    Ha en fin dag.
    Kram♥️

    SvaraRadera
  3. Ja man kan bli lite vilsen efter alla helgerna.
    Bra att ni kan ta städningen själva emellanåt.
    Jag har glömt att fråga dig hur det kändes med knäkudden som du köpte? Var den bra?
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knäkudden använder jag från och till. Det känns skönt när ryggraden kommer rätt och knäna får stöd. Har inte använt den när jag skall sova, tror det kan vara svårt att vända sig med kudden mellan knäna. Kanske en vanesak om man tar det som en vana att sova med den.Vi städar alltid mellan städdagarna, men nu blev det ett längre uppehåll än vanligt.
      Vilse tror jag man lätt blir när arbetslivet är slut. Alla dagar tycker jag är lika nuförtiden😉
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...