9 oktober 2020

Ja, se det regnar igen......

Rain Graphics  

Vaknade till en  gråmulen morgon. Det har regnat under natten och gör fortfarande. Idag hoppar jag promenaden och fixar lite hemma istället. Igår blev det en promenad och inköp av en ny tvättkorg och lite påfyllning till kylen. 

Som jag tidigare skrivit har jag haft problem med min padda och offrat timmar på att fixa till den. Den kändes fortfarande inte OK, så jag fortsatte leta felet i går. Paddan fortsatte att uppföra sig som en mobil☹ och krävde pinkod🤔 När jag suttit och testat lite olika  alternativ till varför detta händer, slog det mig plötsligt att det måste finnas ett sim kort i paddan trots att jag aldrig använt den som telefon. Jag har haft paddan sedan den kom ut på marknaden, Samsung kallade paddan sitt " flaggskepp ". Den har varit toppen sedan inköp, hoppas den fortsätter så ett tag till annars blir det en ny.

Helt plötslig kom jag på att jag hade delat mitt mobila internetabonnemang med paddan. Jag fick en kopia av sim kortet till paddan för 25:-/mån som jag nappade på. Simkort behövdes på landet där jag använde mobila bredbandet under vår vistelse, annars hemma tills vår fiberindragning.

 

4 kommentarer:

  1. Det där hade jag aldrig fixat, men du fixar det säkert, jag avskyr när sånt krånglar ,-))
    Ena dagen sol andra spöregn, hoppas nu på brittsommar!
    Ha en härlig helg! Stor Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det fixat👌gäller att ha tålamod. Just nu är det tråkigt väder. Skall visst bli lite bättre under nästa vecka.
      Hoppas det är bra med er!
      Kram❤

      Radera
  2. Så bra att du kom på det där med paddan. Hoppas den fungerar bra nu.
    Nu är det trist väder....bara regn o regn.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Paddan fungerar, men vill fortfarande ha pinkod, det är så konstigt då sim kortet är uttaget. Håller med om att det är ett trist väder. Det gäller att ta på sig vinterns kläder när skotern skall med ut.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...