20 oktober 2020

Så det kan bli!

 En mysig överraskning söndags eftermiddagen. Doris och lillmatte kommer på besök. Det var en glad Doris som kom infarande när dörren öppnades. Blev några mysiga timmar tillsammans, Doris fick några promenader med farfar, blev lite trött efteråt, som syns på bilden😍 

Gårdagen blev städdag och sedan lite behövlig avkoppling. Min skoter hämtades för genomgång och en annan levererades som lån under tiden, Natten till idag blev inte många timmars sömn. Jag fick kliva upp och fixa min säng som hade låst sig på högsta läge vid huvudet. Fjärrkontrollen svarade inte när jag skulle sänka ner vid huvudet. Jag höll på ett bra tag för att öppna batteriluckan, för batteribyta. Jag lyckades väcka  Mr R, så han tog över. Luckan var svår att öppna, den var slarvigt insatt från början. Men det lyckades till sist,  jag fick några timmars sömn till slut.
När jag vaknade i morse var det 2- grader, vinter på väg kändes det som. Nu är det + 5 och regnet hänger i luften.


2 kommentarer:

  1. Kul med besök av Doris och lillmatte ,-) Hon ser ut att trivas, och hon älskar väl att vara hos er, hennes andra hem ,-))
    Men så du fick sitta upp och sova till att börja med, skönt att det fixade sig till slut!
    Vilket väder, kul att du skrev om vädret 1966, tänk om det blir så den här vintern eller nästan, förra vintern var ju ovanligt varm!
    Ha det jättefint STOR KRAM Primrose ,-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doris trivs hos oss, så mysigt! Nu slipper jag sitta upp och sova😴😀Det var inte batterifel utan kontakten som lossnat från väggen. Vissa årtal kommer man ihåg om det varit något avvikande som hänt.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...